PLE ORDINARI DEL 30 DE JULIOL

1.- Esborrany de les actes de les sessions plenàries extraordinàries de data 13 de juny i 9 de juliol de 2015
Aprovades per unanimitat (13 vots a favor).

A 1 de gener d’enguany la població de Cabrils és de 7.245 persones empadronades.
Aprovat per unanimitat (13 vots a favor).

03.- Dictamen d’aprovació de les dues festes locals de Cabrils per l’any 2016

S’han acordat com a festivitats locals a proposta del govern: el 3 de maig, Festa de la Santa Creu, i el 31 d’octubre de 2016.  Aquestes festes se sumaran a les decretades per la Generalitat i l’Estat.

Aprovat per unanimitat (13 vots a favor).

4.- Dictamen de ratificació de la rectificació d’error material de l’annex 18 “vigilància del trànsit” de l’Ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils.
L’autoritat catalana de protecció de dades comunicà a l’ajuntament la existència d’una discordança en la seva Ordenança  fruit d’un error material a la procedència de les dades. Allà on diu: “Origen de les dades: Captació d’imatges mitjançant càmeres de videovigilància.”, ha de dir: “Origen de les dades: El propi interessat.” Per aquest motiu s’ha procedit a la seva rectificació.
Aprovat amb 12 vots a favor (CiU, ERC, MUC i PP) i 1 abstenció (PSC).

5.- Dictamen de ratificació de la rectificació d’error material de l’annex 19 “seguretat en instal·lacions municipals” de l’Ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils.
Al igual que l’anterior dictamen es procedeix a rectificar l’Ordenança d’acord amb l’autoritat catalana de protecció de dades. Allà on diu: “Origen de les dades: Captació d’imatges mitjançant càmeres de videovigilància.”, ha de dir: “Origen de les dades: El propi interessat.”
Aprovat amb 12 vots a favor (CiU, ERC, MUC i PP) i 1 abstenció (PSC).

6.- Dictamen d’aprovació inicial de la derogació de l’Ordenança municipal reguladora de la intervenció integral de l’administració municipal en les activitats i instal·lacions del municipi de Cabrils.
El govern proposa derogar aquesta Ordenança en trobar-se desfasada i en conflicte conflicte amb la legislació vigent; i, tot i que encara no s’ha elaborat la nova ordenança, no suposarà cap problema a les persones ja que es regirà per les lleis existents supramunicipals i, conseqüentment, de rang superior.
Aprovat amb 12 vots a favor (CiU, ERC, MUC i PSC) i 1 abstenció (PP).

07.- Dictamen d’aprovació inicial de l’Ordenança municipal reguladora de les autoritzacions de terrasses i vetlladors al terme municipal de Cabrils i la correlativa derogació de les ordenances afectades per aquesta nova regulació

El nou text que ha superat l’aprovació inicial i que ha resta obert a la formulació de reclamacions i al·legacions és aquest.

Aprovat amb 12 vots a favor (CiU, ERC, MUC i PP) i 1 abstenció (PSC).


08.- Dictamen d’aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança municipal de sorolls

Al Ple, com ja ens havia informat a tots els partits feia una setmana  la regidora d’Urbanisme a la Comissió informativa prèvia al Ple, es presenta aquesta modificació de l’Ordenança com una actualització en consonància amb la nova legislació supramunicipal sobre aquesta qüestió així com l’adequació coherent amb d’altres ordenances municipals -especialment, la d’activitats musicals de caràcter eventual.

Aprovat amb 8 vots a favor (CiU, MUC i PSC) i 5 en contra (ERC i PP).

Des del MUC ja us hem anat explicant amb anterioritat el nostre posicionament al respecte, posicionament que també vam expressar el dia del Ple com anterioriorment als grups de veïns amb que ens vam reunir (veure el quadern de bitàcola). Assumim que aquesta adequació és necessària com també assumim com a indispensable aprofundir properament tal i com se’ns va proposar des de la Regidoria d’Urbanisme (tant a la Comissió informativa com al Ple) en la qüestió de la contaminació acústica.  No volem deixar d’insistir novament en la necessitat d’abordar aquesta complexa qüestió sense barrejar fenòmens diferents, sense barrejar percepcions amb fets, sense confrontar drets individuals i col·lectius -quan no sigui indispensable-, sense reinterpretar les normatives i lleis, sense oblidar als veïns i veïnes implicats d’una o altra forma… ja que són masses els municipis en que s’ha demostrat que homogeneïtzar les diferents problemàtiques que poden guardar relació amb la contaminació acústica només porta a l’agreujament de les tensions entre parts del veïnat i no pas a la  resolució dels greuges ocasionats ni a la millora de la convivència.


9.- Dictamen d’aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança municipal d’activitats musicals de caràcter eventual

Al igual que al punt anterior, es tracta d’una adequació coherent amb d’altres ordenances -especialment la de sorolls- que a més garanteix una major qualitat acústica al veïnat en restringir a entre les 10 i les 23 h. la franja horària per aquests tipus d’activitats i alhora ofereix una major certitud sobre les condicions en que aquestes activitats han de desenvolupar-se.

Aprovat amb 12 vots a favor (CiU, ERC, MUC i PSC) i 1 abstenció (PP).


Proposta que evita als proveïdors de l’Ajuntament que facin una factura inferior o igual a 5.000€ hagin de fer-ho en format electrònic com estableix la Llei 25/2013.
Aprovat amb 12 vots a favor (CiU, ERC, MUC i PSC) i 1 abstenció (PP).

11.- Dictamen, a proposta del Grup municipal d’ERC, de transparència, accés a la informació pública i bon govern de Cabrils

Proposta del grup municipal d’ERC que recull algunes propostes en relació a l’aplicació de la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Desestimada amb  6 vots en contra (CiU), 4 a favor (ERC) i 3 abstencions (MUC, PSC i PP)

Com ja vam comunicar a la Comissió Informativa del 23 de juliol a la resta de partits presents i com vam fer públic al Ple del dia 30, alguns dels motius del MUC per abstenir-nos van ser escassa concreció de la proposta per aprofundir en la transparència real i efectiva de cara al veïnat i que proposa la creació de més organismes, costos i formalismes per fer un seguiment polític -quan precisament són els partits polítics qui a hores d’ara poden fer un millor seguiment de l’administració i del govern-, apuntar a una llei que és d’obligat compliment de l’Ajuntament de Cabrils -.com de la resta de Catalunya- a 1 de gener de 2016 i, no menys important, que una qüestió tan cabdal i transversal com aquesta s’ha de treballar conjuntament (o així pensem des del MUC). Tanmateix, volem deixar clar un cop més la importància que per a nosaltres té la transparència, una transparència que ha d’anar més lluny si pot del que determina aquesta llei, una transparència que s’ha de practicar de portes endins i enfora… i que, conseqüentment, sempre estarem disposats a treballar conjuntament per augmentar  la transparència real, la informació i comunicació accessible i comprensible per tothom, la participació i la regeneració institucional.


Es dóna compte dels expedients de liquidació del pressupost del 2014.
No se sotmet a votació, només es comunica.

No se sotmet a votació, només es comunica.

15.- Mocions d’urgència.
Les mocions d’urgència són aquelles que entren fora de plaç i per tant ni han passat per la Comissió Informativa ni apareixen recollides a l’Ordre del dia del Ple.
Per poder ser debatudes en el Ple, els regidors i regidores les han de considerar (i votar) afirmativament la seva urgència.

 

1a. Moció d’Urgència. Proposta d’ERC per a donar el nom de Montse Fontanills a la sala petita de la biblioteca de Cabrils.
S’ha desestimat la seva urgència amb 9 vots en contra (CiU, MUC, PSC i PP) i 4 a favor (ERC).
Sense entrar a valorar qüestions de contingut, forma… des del MUC vam votar desfavorablement a considerar-la de caràcter d’urgència en entendre que ni la naturalesa de la proposta requeria del tractament d’urgència i, encara més important, que atorgar-li aquesta consideració d'”extraordinària” (més enllà de que pogués considerar-se una interpretació molt “generosa” d’aquest mecanisme “excepcional”) podria generar el miratge d’equipar-la a les dues mocions que posteriorment s’abordarien i desdibuixar la urgència real que aquestes dues tenien.
2a Moció d’urgència. Proposta d’acord d’inici de procediment per acordar la resolució del contracte formalitzat entre l’ajuntament de Cabrils i l’empresa Areva Trading S.L.U. En relació a la concessió administrativa de l’execució de les obres i l’explotació d’un complex esportiu amb pista coberta a la zona esportiva de Cabrils.
S’aprovat per unanimitat (13 vots a favor) la seva urgència i, conseqüentment, s’ha passat al seu debat.
La proposta recull la intervenció de l’Ajuntament de Cabrils en la gestió del complex esportiu Illa Activa i sorgiria com resposta a la “crítica” situació en que es troba aquesta d’ençà del concurs de creditors en que l’empresa explotadora es troba des del 27 de març d’enguany. Una situació que no només està suposant una pèrdua de qualitat del servei i que, presumiblement, podria comportar en breu la seva supressió, sinó també en una degradació dels equipaments i, per la informació de la que es disposa (l’administrador així ho hauria comunicat oralment a l’Ajuntament i els treballadors així ho haurien confirmat per les notificacions rebudes personalment), la pèrdua dels llocs de treball.
La proposta dibuixava la intervenció “total” de l’Ajuntament en el complex Illa Activa i això suposava la gestió del servei, l’equipament i la plantilla.
La proposta ens va ser presentada a tots els i les regidores el mateix dimecres en una reunió a l’Ajuntament i va ser debatuda a partir del material generat pels tècnics de l’Ajuntament, assessors externs i el propi govern. No som capaços de reproduir tot l’exposat, menys quan només és cada persona la que realment pot dir el que va dir i en quin sentit (i el contrari seria com a mínim elucubrar); però si que podem apuntar remetre al que vam recollir al quadern de bitàcola. També podem aportar que les aportacions que s’acordaren conjuntament no apareixien recollides formalment en el text si bé acordarem que aquesta mesura d’urgència seria revisada novament a l’octubre un cop disposéssim de dades reals sobre el funcionament, ingressos, despeses… en definitiva sobre la viabilitat de l’equipament i la capacitat de l’Ajuntament per assumir la gestió fins que es resolgués el concurs i es pogués donar una nova sortida a aquesta.
Ara bé, com vau poder comprovar al Ple, la proposta acordada el dia anterior va ser modificada per la secretària interventora durant la seva lectura en considerar que els paràgrafs referents als treballadors no s’ajustaven segons la seva interpretació de la llei que regula la intervenció (ella no havia generat el document que estava llegint).  Precisament, és aquesta la raó per la que no adjuntem el document ja que encara no tenim còpia del document modificat.
La moció va ser aprovada amb 6 vots a favor (CiU), 1 en contra (PP) i 6 abstencions (ERC, MUC i PSC).
Deixem pendent una valoració en profunditat del que va passar amb la modificació de la moció durant el mateix Ple a un anàlisi en profunditat d’una administració que, com succeïx amb certa freqüència, presenta dissonàncies entre l’exercici de la voluntat i de la acció política (representació de la sobirania popular ) i el funcionament de l’aparell administratiu.
3a Moció d’urgència. Aprovació de la finalització del procediment de l’expedient sancionador incoat a l’entitat mercantil Areva Trading, S.L.
S’aprovat per unanimitat (13 vots a favor) la seva urgència i, conseqüentment, s’ha passat al seu debat.
Es tracta de generar un expedient sancionador cap a l’empresa propietària de la concessió del complex esportiu municipal per incompliment contractual com per exemple l’impagament de les cotitzacions de la Seguretat Social.
La moció va ser aprovada per unanimitat (13 vots a favor)

16.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió ordinària


 17.- Precs i preguntes. 

Sobre aquest part del Ple no farem cap descripció ja que resulta impossible destriar las percepcions subjectives de les fets i en aquest apartat volem (segurament no tan bé com seria desitjable) compartir informació no pas percepcions ni opinions.

Tot i així volem deixar constància de la nostra preocupació davant de les molèsties que pateixen alguns veïns i veïnes i de la seva percepció de no estar prou recolzats per l’administració. Però igualment preocupats estem per algunes de les afirmacions puntuals que es van fer en que es confonia realitat i percepció, ens que es feia de l’excepció norma… En qualsevol cas, la nostra més gran preocupació és (des de la nostra experiència en situacions similars) és que ens trobaríem davant d’un situació que fàcilment pot derivar en un problema de convivència difícil de resoldre.

Deixa un comentari